social-media-cand-brandul-devine-prieten
- Blog -

Social Media – Când brandul devine prieten

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, Google+, YouTube, Pinterest, Snapchat și lista continuă și va fi completată mereu sau modificată, pentru că rețelele de socializare au devenit o necesitate, fiind ușor introdusă în Piramida lui Maslow, ca o nevoie socială. De aceea, extrapolând, putem spune că rețelele de socializare reprezintă o necesitate și pentru compania ta. Aș putea spune chiar că e cea mai la îndemână unealtă de a comunica cu clienții și chiar cu potențialii clienți. Folosește-le în avantajul tău și vei deveni un brand important pentru audiența ta.

piramida lui maslow

Fii prezent pe social media

Primul lucru pe care trebuie să-l faci ca să poți comunica cu audiența ta e SĂ FII PREZENT. După ce ți-ai creat conturile, trebuie să ai un plan de obiective pe care să le atingi. În funcție de acele obiective poți începe cu pași mărunți să construiești o audiență, care să fie interesată de tine, pentru că numărul celor care te văd e mai puțin important, ci cine sunt ei.

Reputația brandului tău

Când alegi să faci un cont de social media, trebuie să înțelegi ce și cum vei comunica pe acea rețea. Știm că ești o companie de încredere, care vrea să demonstreze siguranță, profesionalism și verticalitate, dar este posibil să faci asta alegând mesaje care să nu pară de lemn, fără emoție, care să fie neobservate.

Companiile fac greșeala, de multe ori, să desemneze o persoană nespecializată în comunicarea pe rețelele de socializare ca purtător de cuvânt pentru brandul lor. E ca și cum ți-ai lăsa reputația brandului în mâinile unui novice.

O altă greșeală este ca vocea brandului pe rețelele de socializare să fie a antreprenorului sau a unei persoane implicate emoțional în business. Pe ideea ”eu cunosc brandul cel mai bine, eu știu să vorbesc cel mai bine despre el”. Dacă ar fi necesar doar atât, da! Dar e o întreagă strategie în spate, pe care o poate face un specialist, care vrea să promoveze, să creeze o identitate pentru produsul tău, cu care consumatorii/potențialii consumatori să rezoneze. Asta se face în timp, se crește și se dezvoltă cu răbdare, adaptându-se permanent la audiență. Ai răbdare să faci asta și să înveți ce înseamnă, poți fi antreprenor și vocea companiei tale pe rețelele de socializare. Cum puțini ar putea să facă ce faci tu așa bine și Social Media este un domeniu mai complex decât pare și pe care îl stăpânesc tot puțini.

Indicat e să fie un specialist care să se ocupe de conturile de social media, care:

  •  știe că like-urile și share-urile cresc în timp, calculat, nefiind afectat emoțional, ceea ce nu l-ar împiedica să transforme brandul tău într-unul mult mai cunoscut;
  •  poate să gândească rațional/strategic;
  •  poate interpreta statisticile și tendințele;
  • știe să se folosească de diferite tool-uri oferite de platforma de social media;
  • știe să se adapteze la tendințe și e mereu la curent cu ele;
  • se pricepe să creeze și să seteze ad-uri eficiente, care să-ți dezvolte notorietatea brandului, creând un bun ROI (Return on Investment) ;
  • poate să acționeze profesional, chiar și în situațiile de criză.

Ce ar înseamnă o bună ”comunicare” pe social media?

  • Să creezi o relație cu audiența ta, indiferent de rețeaua de socializare folosită – asta înseamnă timp, implicare, monitorizare, calitate și creativitate;
  • Să adaptezi strategia de comunicare în funcție de rezultate;
  • Să știi că Twitter e ideal pentru mesaje scurte, relevante și interesante pentru audiență, unde folosești și hashtaguri oficiale și concise;
  • Să știi că Linkedin e pentru mesaje business oriented, dar autentice;
  • Să știi că Facebook e pentru mesaje care transformă brandul într-un personaj autentic, care interacționează cu clienții și comunitatea folosind texte, imagini și video care angrenează audiența să reacționeze;
  • Să știi că Instagram e pentru imagini care ”vorbesc” laudativ despre brand în locul tău;
  • Să știi că YouTube e pentru video-uri create să inspire, să transmită un mesaj clar și demn de ”ascultat” până la capăt;
  • Să știi că Google+ e pentru mai multă vizibilitate în Google, pentru că dacă te joci pe ”terenul” lui, Google te susține mai mult;
  • Să șții că ai nevoie să folosești cel puțin două rețele de social media, ca să fii prezent printre consumatori.

Socializează inteligent și audiența ta va crește, iar conștientizarea în jurul brandului tău va fi pozitivă atât pentru tine ca imagine cât și pentru creșterea afacerii tale.

Contactează-ne pentru un raport al paginilor tale pe rețelele de socializare și cum să le transformăm în una dintre cele mai bune ”purtătoare de cuvânt” pentru compania ta!

 

Citește și:

”Facebook – Cel mai bun instrument de promovare în 2016”

”3 motive pentru care trebuie să investești în Facebook”

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Articole recomandate