blogul-companiei
- Blog -

Blogul companiei – ”unealta” care dezvoltă afacerea

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Blogul pentru companie a devenit o unealtă puternică de marketing pentru orice tip de afacere, fie ea online sau offline, fie ea magazin sau firmă de prestări servicii. În curând, nu o să existe site de companie fără o secțiune de blog. De ce? Pentru că blogul te poziționează bine în Google și în atenția clienților. Cu cât îl creezi mai devreme, cu atât va fi mai important. Cu cât aștepți, cu-atât permiți concurenței să fie cel puțin cu un pas înaintea ta.

Blog pentru companie – De ce să ai unul?!

Vrei să fii în locul în care se află 11 236 186 oameni (numărul utilizatorilor de internet, 2016)? Nu e de-ajuns doar un site de prezentare al produselor. Trebuie să oferi mai mult. Trebui să răspunzi la întrebarea ”cu ce mă ajuți tu pe mine?„, pe care utilizatorul o are atunci când caută produsele/serviciile pe care le promovezi și tu, dar și alții. Dă-i ceva în plus față de concurență. Dă-i inside-uri din business, dă-i sfaturi, trucuri, arată-i că ești mai mult de partea lui, decât de partea celor care îi vor banii.

Oamenii caută informații pe Google înainte de a achiziționa produse. Ce informații găsesc despre tine și cât de ușor dau de tine?

Image result for search on google

Avantajele pe care ți le oferă un blog pentru companie

Blogul pentru companie poate fi o unealtă extrem de puternică de marketing, care te poate diferenția de concurență. Crezi că ai o companie care face lucruri spectaculoase pe acel segment de piață? Spune-o pe blog! Mai mult, poți să dovedești asta pe blog, folosind video sau imagini, insoțite de text. Blogul îți poate aduce mai mulți clienți, te poate transforma într-un expert în domeniu, la care consumatorii să apeleze cu mai multă încredere, îți poate transforma compania într-un brand de referință. Printre principalele avantaje pe care ți le oferă un blog ar fi:

1. Prezentare avantajoasă a companiei

Blogul poate deveni o prezentare mai accesibilă și mai interesantă a companiei.

blogul companiei

2. Noutățile companiei ajung rapid în atenția consumatorilor

Îți poți prezenta noutățile de produs sau de servicii, mai pe larg. Clienții și potențialii clienți pot fi la curent cu noutățile tale și le pot observa mult mai ușor decât pe site-ul companiei. Pe blog poți crea postări despre noutăți folosind prezentări text, audio, video sau grafice, care au un impact puternic asupra deciziei de cumpărare.

3.  Studiu de piață

Poți crea sondaje de opinie, prin care poți obține informații valoroase, care te pot ajuta în planul de dezvoltare al companiei. Blogul poate deveni ușor un loc în care poți testa piața, inainte de a lansa produse și poți obține reacții relevante, care te pot ajuta să-ți îmbunătățești rapid planul de dezvoltare.

4. Câștigi influență

Blogul te va ajuta să iei contact direct cu foarte mulți oameni interesați de ce oferă compania ta și te poți transforma într-un lider de opinie prietenos, care e interesat permanent de dorințele consumatorului.

5. Conținut interesant pentru presă

Poți crea conținut relevant pentru presa de specialitate și chiar comunicate de presă sau materiale de marketing prin intermediul blogului.

6. Feedback rapid din partea celor interesați de ce oferă compania ta

Comentariile de la posturi îți vor oferi informații importante despre ce vor și ce nu vor clienții tăi.

7. ”Atingi” un număr mult mai mare de potențiali clienți

Postările de blog pot deveni virale, dacă sunt bune și astfel, vei putea atinge un număr și mai mare de potențiali clienți, fiind share-urite pe platformele de social media (Facebook, Twitter etc).

8. Compania ta devine un expert în domeniu

Blogul te transformă în EXPERT, într-un BRAND PUTERNIC. Pe blog ai șansa să dovedești cât este de bună compania ta, cât de multe știi ca reprezentant al ei, ce realizează, cât de diferită este și cum evoluează, iar oamenii vor apela la blogul tău pentru a afla informații din domeniu.

9. Îți facilitează noi contacte

Blogul îți aduce o reputație bună, implicit parteneri care vor să dezvolte proiecte alături de compania ta. Pe principul asocierii cu cei mai buni din domeniu, un blog care te transformă în brand-expert, asigură mai multă încredere din partea potențialilor parteneri.

10. Site-ul companiei câștigă poziții superioare în Google

Când adaugi conținut nou des, cu timpul vei obține un site cu mult conținut relevant pentru segmentul de piață pe care activezi, iar Google observă. Cu fiecare postare de calitate, în care ai folosit cuvinte-cheie importante pentru afacerea ta, obții oportunitatea de a câștiga noi vizitatori care ajung pe site-ul tău, când caută informații pe care tu le oferi.

SEO - stiloul Creativ

11. Colectezi adrese de e-mail

Se vorbește mult despre importanța pe care o au site-urile de social media, însă adresele de email sunt încă valoroase. Oferă-le vizitatorilor opțiunea de a fi la curent cu postările blogului/noutățile companiei prin utilizarea newsletterelor. Astfel vei fideliza clienți și vei câștiga clienți noi.

12. Te faci cunoscut și celor care nu te cunosc, încă

Fiind mai bine indexat în Google, poți ajunge la oameni interesați de produsele/serviciile tale, dar care nu te cunosc. Dacă vei crea și un mix de promovare între blog și paginile de social media, vei putea ajunge și așa la alți noi oameni interesați. Astfel, vocea brandului tău va fi auzită de un segment de piață mai mare decât cel la care te limitezi, în prezent.

Atâtea avantaje și totuși compania ta nu are încă un blog?

Ce să eviți când faci un blog pentru companie

Evită să transformi în vocea companiei pe cineva care vorbește ”încet” și nu cunoaște limbajul cititorilor tăi. Toți știm să scriem, dar oare toți putem scrie aceeași informație la fel? Cu siguranță, vor exista mai multe forme, unele plictisitoare, iar altele mai creative, menite să țină cititorul interesat și chiar să rețină informații. De aceea, alege să-ți scrie postările de blog cineva care se pricepe să o facă CREATIV, INTERESANT și care să aibă o STRATEGIE de marketing. Online înseamnă SEO (search engine optimization), marketing și creativitate. Alege un copywriter care să te ajute să-ți dezvolți blogul și vei obține un feedback pozitiv din partea cititorilor mult mai rapid.

Tu ești expertul, iar informațiile tale pot fi ”îmbrăcate” într-o formă mult mai atractivă pentru cititor, iar tu vei reuși să ajungi în fața lor cu mesajul pe care vrei să-l transmiți. Uită de teama de a avea un conținut irelevant sau plictisitor pentru cititor! Un copywriter îți poate transforma informația brută în articole interesante pentru cititori.

Cum te putem ajuta să ai un blog eficient:

  1. Crearea unei strategii privind nevoile de comunicare pe blog ale brandului;
  2. Plan de publicare a articolelor;
  3. Scrierea articolelor conform guideline-urlui agreat și informațiilor avute, luând în considerare criterii SEO (Search Engine Optimization – optimizare pentru Google) și criterii de copywriting;
  4. Adaptarea fotografiilor, video-urilor la articolele de blog;
  5. Administrarea paginii de blog;
  6. Adaptarea fiecărui articol pentru o indexare mai bună (Meta description, Meta tags, adaptare URL etc.);
  7. Optimizarea nivelului de lizibilitate (aranjarea în pagină) a fiecărui articol, pentru a crea un bounce rate (procentajul de vizitatori al unui site, care iese de pe site după vizualizarea doar a unei singure pagini) scăzut;
  8. Monitorizarea reacției la postările publicate.

 

Blogul tău e la un click distanță de butonul ”Cumpără”. Hai să-l creăm!

 

Citește și:

”3 motive pentru care trebuie să investești în Facebook”

”5 reguli în copywriting pentru texte care vând”

”Facebook – Cel mai bun instrument de promovare în 2016”

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Articole recomandate