5-reguli-de-copywriting
- Blog -

5 reguli de copywriting pentru texte care vând

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Copywritingul ideal e ca o prăjitură cu răvaș: mesajul ales poate conta chiar mai mult decât produsul.

Dacă ai un mesaj creativ, atunci prăjitura ta cu răvaș e și mai interesantă și se diferențiază pe piață, convingând consumatorul să o încerce, ca apoi calitatea produsului să-l convingă să revină. Dacă prăjitura ta e bună, dar ai mesaje plictisitoare, atunci consumatorul le va prefera pe cele cu puțin mai bune, dar cu mesaje interesante, care l-au convins de calitățile produsului. Cheia e să ai un produs bun, care să fie promovat pe măsură. Cum faci asta? Află în continuare!

Un mesaj convingător și spus cât să incite poate fi greu de întrecut. Gândește-te la un zvon. Când cineva spune că a auzit ceva despre cineva și își susține mesajul cu multă convingere, de la cuvintele folosite până la limbajul nonverbal, ți-e aproape dificil să nu crezi și să nu reții informația. Lucrurile surprinzătoare, spuse cu emoția potrivită sunt interesante. Așa trebuie să fie și textul despre produsul/serviciul tău – ca un zvon interesant.

E foarte important ca textele despre produsul/serviciul tău să fie convigătoare, interesante, emoționante și să te provoace să acționezi într-un fel. Ca acest lucru să se întâmple, trebuie să se țină cont de 5 reguli de copywriting :

1. Produsul tău îndeplinește o nevoie

Așa te-ai gândit și tu când l-ai transformat în obiectul muncii tale. E nevoie de el. Dar ca să te asiguri că va răspunde unei nevoie trebuie să te asiguri că îi comunici valorile corect și adaptat audienței. Pentru a face acest lucru e nevoie de o cercetare de piață și de o strategie de marketing care delimiteze produsul pe segmentul respectiv.

2. Regula 80-20 – Textul tău e despre el

Știi ce întrebare își pune potențialul consumator când citește un text promoțional? Aceeași pe care ți-o pui tu când închei un contract: ce primesc eu din asta? Cel puțin 80% din textul tău trebuie scris la persoana a doua și nu mai mult de 20% trebuie scris la persoana întâi. Mai exact, 80% e despre el și 20% despre tine. Comunică direct cu audiența ta despre ce va primi când va scoate bani, munciți, ca să cumpere de la tine. Ei sunt importanți.

creative

3. Regula KISS

Când citeşti un text vrei să afli lucruri, nu să rămâi impresionat de talentul autorului de a înşira cuvinte complicate, cât să te facă să-ţi pierzi interesul şi să nu afli mai nimic. Regula e “Keep It Simple Stupid” (KISS). Cuvintele complexe și jargonul pot crea confuzii și pot distrage consumatorul de la mesajul real. Textul potrivit e adaptat audienței și conține cuvinte-cheie, subliminale, care să atragă atenția asupra mesajului.

4. Șterge 30% din text

Un text bun are o informație concentrată. Gândește-te cât timp aloci, de regulă, unui text ca să-ți ofere informația pe care o aștepți? Așa se întâmplă și când schimbi taberele. Chiar dacă tu vrei să-i spui mult edespre produsul tău, el nu va citi. Așa că, asigură-te că află esențialul.

Primul text finalizat e de fapt o poveste lungă a ceea ce va fi rezumatul care va vinde. Mai exact, atunci când crezi că textul tău este gata, revizuiește-l și șterge 30% din el. Astfel, te vei asigura că mesajul tău este unul simplu și vei evita greșeala de a include prea multă informație. Textul care va rezulta va fi unul mai concentrat și va îndemna audiența să acționeze mai rapid, pentru că nu se va încurca în detalii.

5. Regula SUAC

Câte newslettere ai citit care îți comandă din subiect să cumperi? Nimeni nu vrea să dea bani și nici nu acceptă să li se spună ce să facă. Textul tău trebuie să-i arate că el ia decizia și dacă o ia va fi avea de câștigat. Banii lui vor fi bine investiți. Așa că, textul tău trebuie să treacă acest test:
Stop!
Uite ce îți ofer!
Acționează acum!
Cumpără!

Textele tale sunt răvașe interesante pentru consumator sau poate trece la o altă prăjitură?

Hai să ne asigurăm că sunt!

Textele, indiferent de plasarea lor, pot fi cartea de vizită a companiei tale. Te ajutăm noi. Contactează-ne ca să discutăm mai multe despre cum poate Stiloul Creativ să scrie bine despre compania ta! 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Articole recomandate