Facebook, Instagram, Youtube și Linkedin sunt cele mai utilizate platfome de social media pentru promovarea brandurilor, iar bătălia pe atenția publicului țintă este acerbă. Cu ce vor activa publicul țintă în 2020? Greu de spus exact. Trebuie să aibă o abordare creativă, în mod clar. Să prezici viitorul într-un domeniu care se schimbă constant este aproape imposibil, însă există câteva tendințe care au ”încolțit” încă de la finele anului trecut și care au puterea să influențeze modul în care brandurile se vor promova în 2020 în social media.
1. Conținut autentic care activează comunitatea
Auzi mereu fraza: ”Fii autentic! Creează conținut original care să activeze comunitatea creată și potențialii clienți.” Dar cum obții constant autenticitate?
Răspunsul: Ascultând.
Ce anume? Ascultă publicul relevant pentru tine. Analizează mesajele și comentariile pe care le-ai primit pe paginile de social media, la ce conținut au reacționat cel mai mult și cum, cele mai utilizate hashtaguri și, mai ales, ia în calcul toată industria din care faci parte, ”ascultând” publicului țintă. Triggerii pe care îi cauți sunt acolo, tu trebuie doar să-i localizezi și să-i traduci în texte și vizualuri care să atragă atenția în marea de postări publicate pe social media.
2. Realitatea augmentată devine o cerință mainstream
Ne dorim experiențe, iar brandurile știu acest lucru, de aceea realitatea augmentată va deveni o componentă obișnuită în planul de marketing al unui brand. Dacă 2019 a fost anul în care am participat la expoziții de artă ce au inclus aplicații cu realitate augmentată, am interacționat cu brandurile prin diferite forme de AR, acum 2020 promite un val de activări de brand care va folosi această componentă de marketing pentru a interacționa cu publicul țintă.
3. Conținutul video va domina
Conținutul video este cel care activează cel mai mult publicul în social media, fie că e vorba de clipuri scurte promovate prin opțiunea Stories, fie că vorbim de conținut video cu durată mai lungă care este publicat pe paginile de Facebook, IGTV sau Youtube. Un studiu realizat de Cisco estimează că, în decurs de doi ani, 82% din tot conținutul online va fi video. Pentru a rămâne relevant în social media, recomandarea care vine în urma studiilor de piață, este de a introduce și de a crește utilizarea conținutului video în strategia de comunicare.
4. Folosirea platformelor social media pentru customer service
Platformele de social media devin un spațiu de întâlnire dintre branduri și clienți, astfel că o evoluție și în zona de customer service în acest spațiu era iminentă. Tranziția a început atunci când brandurile au observat că o mare parte dintre clienți încearcă să ia legătura cu ele prin canalele de social media, unde acestea erau prezente. Așa au apărut deja mult utilizatele chatbots și aplicațiile de monitorizare a mențiunilor, așa Facebook a introdus mesajele automate și tot ca un efect a apărut funcția de manager de comunitate. În 2020, utilizarea acestor pârghii de comunicare și crearea unora noi prin care să se îmbunătățească comunicarea cu clienții prin platformele de social media va fi o componentă importantă în strategia de customer service.
5. Creșterea bugetului de publicitate în social media
Social media s-a dovedit a fi o unealtă bună pentru planurile de marketing ale unei companii. Fiind un spațiu în care regula pentru branduri este ”pay for play”, publicul relevant este și mai ușor de țintit prin campanii nișate și adaptate. Utilizarea unui pixel care să culeagă date relevante despre utilizatorii care vizitează site-ul, audiențe create în funție de interese, de locație și în funcție de modul în care interacționează cu brandul tău sau cu branduri relevante au fost doar câteva modalități prin care Facebook le-a oferit marketerilor o soluție prin care să ajungă la publicul relevant prin Facebook Ads. Însă, odată cu avantajele apare și competiția. Brandurile investesc mai mult și vor mai multe campanii, iar atenția pe care o cer este de la același potențial de consumatori.
Soluția și trendul pentru 2020: o strategie mai complexă de social media marketing care să acopere simultan partea de brand awareness cu cea de achiziție, susținută de un buget mai mare.
6. Influencerii sunt înlocuiți de microinfluenceri
Dacă popularitatea influencerilor a scăzut, pentru că potențialii clienți sunt în căutarea autenticității din mesajele transmise prin conținut, era microinfluencerilor tocmai ce a început. Ei se pot număra chiar printre cunoștințele, rudele sau cercurile de prieteni apropiați ale potențialilor clienți. Faptul că audiența microinfluencerilor este predominant interesată de aceleași arii de interes și nu îi urmărește doar pentru faimă, generează un tip nișat de potențiali consumatori ai brandului tău, mult mai motivați să îl încerce.
Profesionalismul și expertiza microinfluencerilor în anumite domenii aduce traficul relevant de care businessul tău are nevoie în online. În plus, noua tendință oferă și un avantaj financiar al contractării acestei noi categorii de influenceri din social media, de care brandurile pot profita pentru a-și dezvolta eficient strategia de marketing.
7. Shopping în social media
Social media joacă un rol major în succesul unei companii de e-commerce, iar tendința de a integra opțiunea de a achiziționa direct din paginile de social media câștigă teren. Tendința de a avea un magazin integrat în paginile de social media a început să ia amploare de anul trecut, însă în 2020 vom putea fi martorii unei ascensiuni ale brandurilor mici sau startup-urilor care vor folosi această metodă ca unic canal de vânzare a produselor.
Concluzie
Noul an aduce cu el și nevoia acută de personalizare, autenticitate și interactivitate a conținutului și a modului de promovare în social media. Bătălia pe atenția publicului țintă aduce cu ea și nevoia de a crea o experiență interactivă și personală pentru fiecare individ în parte. Realitatea augmentată, personalizarea campaniilor de publicitate, folosirea chatbot-urilor, autenticitatea strategiei de comunicare și dezvoltarea conținutului video sunt semnale că social media devine mai mult despre oameni și experiența lor în digital, iar brandurile ajung un regizor al poveștilor în care publicul țintă alege sau nu să fie inclus.
Vrei să fii relevant pentru publicul țintă în social media? Contactează-ne!